Колеги, прошу Вам ознайомитися з роботою мого сина на Міжнародний чемпіонат комп'ютерних талантів «Золотий Байт» в номінації Mobile development (конкурс мобільних додатків) та відповісти на невеличку анкету в кінці посту.
В нашій державі прослідковується тенденція використання BYOD на уроках вчителями та учнями в зв’язку з застарілою матеріально-технічною базою більшості шкіл. Саме з метою поширення використання мобільних технологій під час навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах, Міністерство освіти і науки України в серпні 2014 року відмінило заборону на використання мобільних телефонів у навчальних закладах.
Проблема комп’ютерного тестування при навчанні школярів за допомогою
мобільних пристроїв є актуальною. Використання мобільних пристроїв для контролю
знань економить час вчителя та забезпечує підвищення ефективності навчального
процесу.
За допомогою цього додатку
вчитель будь-якого навчального предмету може швидко та ефективно перевірити
знання учня з теми при поточному та підсумковому оцінюванні на мобільних
пристроях на базі ОС Android. Враховуючи
те, що додаток розрахований на оперативне отримання результату, автор запрограмував
наступні моделі тестових завдань:
ü з одним
варіантом відповіді з чотирьох;
ü завдання
з можливістю обирати декілька правильних відповідей;
ü завдання
на співставлення або послідовність.
Кожна з вказаних моделей завдань надає можливість переходу між питаннями
або лише при отриманні вірної відповіді, або без перевірки відповіді на
вірність. В кожному завданні присутній лічильник зворотного рахунку (таймер) по
закінченні якого можливість надання відповідей скасовується.
Налаштування додатку
Програмний код додатку надає розширені можливості для легкої зміни
налаштувань. Так, вчитель повинен визначити:
-
які типи завдань і в якій послідовності
будуть присутні в додатку;
-
кількість питань у завданнях з однією
відповіддю (максимум – 11) та з декількома відповідями;
-
наявність малюнків у питаннях завдання з
однією відповіддю.
-
кількість правильних відповідей у
завданні з декількома відповідями;
-
тривалість виконання кожного типу завдань;
-
кількість балів за кожне питання;
-
пароль;
-
яким чином користувач зможе «вийти» з
питання (тільки через вірну відповідь, або без перевірки на вірність).
Для полегшення роботи з формування вказаних файлів автор був створений файл
електронної таблиці Excel, на певних аркушах якого вносяться потрібні дані,
який заповнює вчитель самостійно. Додаток надає можливість
відображати верхні та нижні індекси в
текстових питаннях.
Додаток забезпечує випадкову зміну порядку запитань в межах моделі та
порядку відповідей в межах питання. Таким чином у дітей, які знаходяться поруч,
буде різна послідовність питань та відповідей, а це зменшує можливість
«списання».
Вчитель може заздалегідь надати учням посилання на завантаження файлу з
мережі. І лише на початку заняття повідомляє пароль для входу в режим
тестування. Ті, хто не мав можливості завантажити додаток через відсутність
доступу до мережі, можуть отримати файл додатку з іншого пристрою шляхом
звичайного пересилання файлу, найчастіше через Bluetooth.
Додаток забезпечує виведення завдань на екран, перевірку їх виконання,
оцінювання, виведення підсумкового повідомлення про результати тестування. Може
бути використаний для поточного (учні одного рівня можуть працювати вдвох) та
тематичного оцінювання.
Результатами
роботи є:
-
розроблений навчальний додаток з
можливістю швидкої зміни завдань та тестові завдання різних типів до нього;
-
додаток може працювати без доступу до
мережі інтернет та легко передаватися з пристрою на пристрій за допомогою
Bluetooth або wi-fi;
-
перевірена працездатність навчального
додатку на пристроях з різними версіями ОС Android та розміром екрану.
Додаток вже використовують в своїй
діяльності вчителі хімії, інформатики та англійської мови школи №1 м. Шостка.
Для ознайомлення пропоную завантажити та
тести з інформатики (пароль 1234) та хімії (пароль 4356).
Інструкція щодо встановлення додатку на мобільний пристрій (розроблена вчителем хімії Ольгою Крутовою-Оникієнко)
Хочеться вірити, що у майбутньому мій
додаток буде використовуватися вчителями України з будь-якого предмету.
Підводячи підсумки я вважаю, що мій
проект може змінити уявлення вчителів про використання мобільних пристроїв, як
засобу оцінювання, бо сучасні «цифрові» діти не уявляють «свого життя» без
мобільного пристрою та довіряють більше автоматизованій системі перевірки знань.
Я є вчителем хімії Дмитра і користуюсь його додатком систематично на своїх уроках. Хочу відмітити, що для вчителя цей додаток дає можливість швидко, якісно та об'єктивно оцінити знання своїх учнів. Дуже вдячна Дмитру за його роботу! Впевнена, що вчителі, які спробують його додаток, не зможуть відмовитися від його використання.
ВідповістиВидалитиДякую Дмитру за можливість попрацювати з додатком. Моїм учням сподобалось виконувати завдання такого типу. Це, безперечно, гарна можливість не тільки перевірити навички й знання учнів, але й відразу ж побачити результат.
ВідповістиВидалити