15.03.16

Вчені, яких повинні знати педагоги

Як завжди, Костянтин Бугайчук надає "магічного пенделя" для самовдосканалення. Ми часто кажемо, вже все відомо.  Нажаль, адміністрація, методисти та вчителі застосовують терміни та поняття "не зовсім в тему". Педагогіка та психологія тісно пов'язані.
Розгорнутий огляд про вчених, роботи яких постійно цитуються, на яких посилаються. Дуже цікаві коментарі, які доповнюють пости. Рекомендую.

Ось маленькі "вижимки для приманки" з постів пана Константина.
"Педагогіка, - писав Виготський, - повинна орієнтуватися не на вчорашній, а на завтрашній день дитячого розвитку..."
Скіннер сконструював першу примітивну навчальну машину - пристрій, в якому на паперовій стрічці, що складена гармошкою (пізніше на картонних картках), були надруковані математичні завдання. Питання були підібрані зі складністю, що поступово зростала, так, щоб забезпечити учню можливість отримання правильних відповідей. Рухомий важіль за допомогою прозорого віконця показував чи правильно вирішена задача. Якщо відповідь учня була правильною, пересувався інший важіль, виставляючи наступне питання. Якщо відповідь на питання виявлялася хибною, важіль не міг рухатися, і учню надавалася можливість спробувати вирішити задачу правильно.
Сутністю скіннеровського винаходу була розробка навчальних схем, в яких було забезпечено просування учня від виконання найпростішого завдання з арифметики або правопису до більш важких, але так поступово, що учень рідко помилявся.
 "Навчання шляхом відкриттів" (Брунер) можна визначити як процес, коли матеріал викладається в незакінченій формі, а від учнів потрібно, щоб вони самі організували його, самі виявляли взаємозв'язки, що існують між елементами інформації.
Гарднер та його вісім інтелектуальних здібностей (разом з коментарем пані Ольги Евстіфеєвої)
І актуальна вже понад 50 років таксономія Блума з уточненнями Лорін Андерсон та її колегами (1999 рік).
Пости Костянтина для детального вивчення:
6 ученых о которых должны знать учителя (часть 1)
6 ученых о которых должны знать учителя (часть 3)

Робота по цифровій таксономії Блума К.Бугайчука


Немає коментарів:

Дописати коментар